مقالات

روش ساخت پاسپارتو

روش ساخت پاسپارتو - خرید تابلو دکوراتیو

پاسپارتو مقوایی می باشد که در بین تصویر، عکس یا اثر هنری و شیشه قاب قرار خواهد گرفت. درقاب هایی که اثر هنری توسط پاسپارتو به نمایش گذاشته می شود نمای بهتری را به مشتریان منتقل می کند. در این مقاله با روش ساخت پاسپارتو آشنا می‌شویم. جهت خرید و اطلاع از قیمت بروز تابلو دکوراتیو و انواع پاسپارتو با چاپ عکس اختصاصی با ما تماس بگیرید.

روش ساخت پاسپارتو

پاسپارتو در حالت دستی نوعی قاب بندی با مقوا است که با دقت خاصی مقواها برش میخورد و اثر از پشت به قاب مقوایی چسبانده می شود. انواع عکس، کارهای گرافیکی، نقاشی و آثار هنری را می توان برای زیبایی و حفاظت پاسپارتو کرد.پاسپارتو کمک می کند تا  آثار هنری خود را به شیوه ای حرفه ای بزرگتر از اندازه واقعی نشان دهید. علاوه بر آن با ایجاد تمایز لبه های خود به شکلی زیبا بین دیوار و کار هنری ایجاد می کند.

دلیل استفاده از پاسپارتو برای عکس ها وقتی نشان داده می شود که بدانید پاسپارتو با ایجاد یک فضای خالی بین عکس و شیشه مانع از چسبیدن آن ها به هم می شود و در نتیجه جدا شدن قسمت هایی از پوسته عکس توسط شیشه می شود.

انواع روش ساخت پاسپارتو

پاسپارتو تک پنجره ای( یک تکه): از یک مقوای یک تکه و بزرگ استفاده می شود.وسط آن با اندازه ای متناسب با اندازه اثر برش خورده و خالی می شود و اثر داخل آن گذاشته می شود.

پاسپارتو فارسی بر: با مقواها با عرض های باریک ساخته می شود و لبه ها با زاویه 45 درجه به هم چسبانده می شوند.

پاسپارتو دوبل: از دو لایه مقوا ساخته شده است که می توانند همرنگ یا غیر همرنگ باشند.

پاسپارتو لوکس:از مقواهای ماکت سازی برای ساخت این نوع پاسپارتو استفاده می کنند و با ایجاد حجم بین لایه ها نمایی سه بعدی را به نمایش می گذارد.

رنگ پاسپارتو: معمولا برای آثار گرافیکی از رنگ خنثی خاکستری یا سفید و سیاه استفاده می شود.برای آثار نقاشی نیز میتوانید رنگ دلخواهی انتخاب نمایید.

قاب و پاسپارتو

برای اطلاع شما پاسپارتو قطعه ای مقوایی می باشد که به صورت حاشیه ای دور تا دور عکس یا اثر هنری قرار می گیرد و جلوه خاصی به اثر شما می بخشد. برای ساخت پاسپارتو، باید ابعاد پنجره پاسپارتو را در قسمت «اندازه» وارد نمایید. پنجره ی پاسپارتو، دریچه ای روی مقوای پاسپارتو است که اثر هنری یا عکس از آن دریچه دیده خواهد شد. 
باید توجه داشته باشیم که برای چسباندن عکس یا اثر هنری به پاسپارتو، لازم است حاشیه ای باریک از اطراف اثر هنری زیر لبه ی پاسپارتو قرار گیرد. با این کار، هم چسباندن اثر به پاسپارتو آسان می شود و هم کادر تمیز و زیبا تری از اثر خواهیم دید. 

دیدگاهتان را بنویسید